Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Otvoreno pismo Svetom Arhijerejskom Saboru SPC povodom davanja autokefalnosti MPC - Šta to nisu znali patrijarsi Vikentije, German, Pavle i Irinej, a znamo mi danas?!

Komentari (19) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 23 jun 2022 12:06
Ras
Ništa ne znači, ali moj duboki naklon!
Preporuke:
60
3
2 četvrtak, 23 jun 2022 13:30
dave
Svaka cast! Znaci nisam jedini koji sumnja u ispravnost ovih odluka i postojanje neke zakulisne radnje.
Preporuke:
60
3
3 četvrtak, 23 jun 2022 14:07
SRBISLAV
Slažem se sa svakom vašom konstatacijom i apelujem na našu crkvenu vlast da hitno izda opširno saopštenje sa svim detaljima oko postupka davanja autokefalnosti MPC, kao i motivima koji su opredelili donošenje ovakve odluke.
Preporuke:
58
3
4 četvrtak, 23 jun 2022 14:12
ZORAN
Masa naroda iz Ohrida i okoline koji je dočekao da se sretne sa Patrijarhom i primi Blagoslov, demantuje svaku reč iz ovog pisma. Navod pisma demantuje i Sveti Apostol Pavle koji govori i propoveda o ljubavi. Plodovi snishođenja i Hrišćanske Ljubavi tek dolaze i rešavaju ona pitanja iz pisma koja se sukobom i distancom ne bi nikada rešila.
Preporuke:
8
73
5 četvrtak, 23 jun 2022 15:12
objašnjenje
"Šta to nisu znali patrijarsi Vikentije, German, Pavle i Irinej a znamo mi danas?"

1. Danas se samo 1,3% stanovništva Severne Makedonije izjašnjavaju kao Srbi.
2. U S. Makedoniji su arhiepiskopa Jovana godinama držali u zatvoru samo zato što pripada SPC, i to nije izazvalo apsolutno nikakve proteste u makedonskoj javnosti.
3. U pitanju je teritorija na kojoj SPC ne može da ima nikakav uticaj, jer su i vlasti i stanovništvo saglasni u tome da su protiv svega srpskog.

Zabijanje glave u pesak i ignorisanje činjenica nije nikakva patriotska politika, već put u katastrofu. Baš zato da bi SPC mogla da brine o Srbima na Kosovu, Srpskoj i CG, ne sme da troši energiju na pitanje koje je već odavno rešeno. Što se tiče onih koji pričaju kako su Srbi silom pretvoreni u Makedonce, izvolite idite tamo pa ih vi ubedite u to. Arhiepiskop Jovan nije uspeo da ih ubedi čak ni u to da bar ne trpaju u zatvor sveštenike SPC.
Preporuke:
18
60
6 četvrtak, 23 jun 2022 17:06
@
Ugledajmo se na Ukrajince, tako se uteruje kokain, kukanjem za nemačkim tenkovima.
Preporuke:
3
12
7 četvrtak, 23 jun 2022 17:38
Ljuko
Poštovanje za objektivan i činjenično zasnovan tekst gosn Vukosavljevića.
Preporuke:
42
7
8 četvrtak, 23 jun 2022 18:27
Gorštak
Zato i mislim da su nam svima potrebna podrobnija objašnjenja čitave situacije i to sa najmerodavnijeg mesta.
Apsolutno!
Vidite, ova ideja je već neko vreme (godinama) postojala u krugovima bliskim SPC - da se Makedoncima kao novoj naciji poželi srećan put ka pučini istorije. Međutim, ovde imamo dokaze da je sve urađeno na prečac - preko noći (a jedan dokaz je to što je svima poznati istoričar posle one bizarne "odluke" Fanara o tobožnjem razrešenju Titovih raskolnika od raskola obelodanio da ni on niti bilo ko od vladika SPC nije znao da će se to dogoditi i da su svi bili u šoku). U toku samo nekoliko dana, od šoka i osude, prešlo se na ekspresno katapultiranje prethodnih šturih zamisli sa dodatnim ciljem - ne konfrontirati se sa Fanarom (dakle NATO-om i SAD) direktno, a (indirektno, kao taktički manevar) gurnuti i njihovim i bugarskim ambicijama prst u oko priznavanjem Makedoncima svih njihovih imena koja koriste i njihove dijaspore. Ali ta brzina je bila zapanjujuća.
Preporuke:
26
1
9 četvrtak, 23 jun 2022 18:52
Gorštak
2
Većina kanonskih pitanja će još dugo ostati nerešena. Vreme će pokazati da li je ovo bilo mudro.
Posebno je bolna i tragična sudbina tih 1,5% Srba (oko 30.000 starih Srba, ne došljaka, već poreklom iz tih Južnih delova stare Srbije kojima je Sabor SPC izgleda namenio sudbinu ptica dodo). E TO je za svaku osudu.
Što se geopolitičko-religioznog taktiziranja tiče, tačno je da sada Fanarioti i Bugari imaju problem jer bi njihov tvrdoglav stav makedonske raskolnike (teoretski) gurnuo u naručje Srbima koji im ama baš sve priznaju (i oba imena i dijasporu). Uprkos ovom malom manevru koji ne priliči crkvi, ostaje pitanje: Šta ako NATO i SAD opet pritisnu MPC i Fanar da nađu kompromis oko imena, kao što su to uradili sa makedonskom i grčkom državom? E, onda je sve uzalud jer Fanar kao udarna pesnica NATO-a nastavlja da rovari po celom pravoslavlju (a mi to nismo osudili, nego aminovali, a tu je šteta mnogo veća). Bolje je da su odmah osudili Vartolomejev papizam, nego što se igraju žmurki.
Preporuke:
26
2
10 četvrtak, 23 jun 2022 19:09
Gorštak
3
Na kraju ispada da je MPC vruć krompir od koga SPC odustaje i baca ga u krilo Grcima i Bugarima.

Čak i da stavimo svu srpsku tragediju na stranu - možda je dugoročno ovo i dobra strategija (mada sumnjam) - ali čak i u tom slučaju, ostaje pitanje zašto se gubi principijelnost po mnogo važnijem pitanju pravoslavnog papizma i leže na rudu interesima SAD-a (i njihove udarne pesnice Vaseljenske patrijaršije). Sutra će se okrenuti možda i Crnoj Gori ili Hrvatskoj. I to ne možda, pa to je NATO projekat. Je li SPC priznaje razrešenje MPC od raskola koje je "obavio" Vartolomej? Šta je bilo s tom osudom? Zašto nisu priznali autokefalnu MPC uz osudu Vartolomejevih postupaka? Zašto SPC ćuti na osude koje je dobila od strane Vartolomejevog Sinoda (i to upravo zato što je dala tomos, a ovaj valjda veruje da samo on ima na to pravo)? Da li se ovime i SPC stavlja pod NATO kišobran (na svoju štetu i štetu Rusa)?
Preporuke:
27
3
11 četvrtak, 23 jun 2022 19:20
Aksa
Potpisujem! Inače, svaka čast gospodinu Vukosavljeviću što ovo pitanje drži otvorenim.
Preporuke:
39
2
12 četvrtak, 23 jun 2022 23:32
aleksandar
Solidan tekst.
Zaista je zaglušujuća tišina koja prekriva ovaj potez naše crkve.
Niko ništa ne objašnjava šta se to desilo, zašto i pod kakvim okolnostima.
Da ne govorimo o tome da je novopečena "sestrinska crkva" odmah ponizila našu crkvu onim saopštenjem da oni zapravo "čekaju tomos iz Fanara". Tomos naše crkve im nije dovoljno dobar, dođe im kao vežba za "onaj pravi" fanarski. Baš ponižavajuće.
I na to takođe niko sa strane naše crkve nije reagovao. Muk, tišina i zavera ćutanja.
Red bi bio da nam neko objasni.
Preporuke:
25
1
13 petak, 24 jun 2022 02:31
Ah
Nažalost najjednostavnije objašnjenje je i najverovatnije, sve je ujdurma "sveznajućeg" u čijoj je ruci i pogača i nož, čitaj budžet iz koga deli i crkvi i svima ostalim kao da je njegova lična riznica pa može da radi manje više šta hoće (naravno samo sa podanicima, sa svima drugima je samo servilni poslušnik). Zašto? Pa treba mu pokriće za "otvoreni Balkan" čitaj Veliku Albaniju koju defakto stvara.

Inače ovo nije smelo da se desi na ovaj način makar i to samo zbog opasnog presedana po kome će se gurati stvaranje lažnih crkava i u Crnoj Gori i na Kosovu pa i Hrvatskoj i Bosni na kraju.
O otužnom odricanju od drevnih srpskih manastira i crkava da se i ne govori, dobro je primećeno da oni nisu imovina SPC već nasleđe celog naroda koji niko pa ni SPC nema pravo da otuđuje.
Samo za ovih par stvari sudiće im i bog i istorija ali bi trebalo i narod koji jeste crkva a što su nažalost neki u SPC izgleda zaboravili.
Preporuke:
19
1
14 petak, 24 jun 2022 13:54
...
Biće, kako Bog hoće. Bogu božje, caru carevo. Bog je jedini, koji može da na najbolji način komunicira sa svakim. Zna se, kako sa čistim i iskrenim a zna se kako sa ostalima. Sva lukavstva smrtnika su smešna i jadna prema Njegovoj Premudrosti. I nikome ne ostaje dužan.
Tumačenje tomosa bi, valjda, trebao da vrši i onaj koji ga je doneo. Prekarijum je, po svoj prilici najadekvatniji način, na koji se prolazno, zemaljsko, pravno odnosi prema Božjem. Čija je sva Zemlja i sve na njoj.
I neka bude volja Božja.
Preporuke:
7
0
15 petak, 24 jun 2022 16:47
Milojko nisandzija
Ovo pismo je adresovano SPC
Preporuke:
2
0
16 petak, 24 jun 2022 18:48
KOMUNISTIČKE POSLEDICE
Pozdrav g-nu Vladanu koji je odlično objasnio suštinu problematike u vezi davanja teško je opisati čega!?
SPC nema pravo davanja Tomosa nepriznatoj MPC nego određene autonomije u njenom delokrugu. Makedonce je izmislio famozni AVNOJ 1943.g.! Oni nikad nisu imali svoju državu, jezik ni pismo. I danas pišu srpskom ćirilicom i govore na dijalektu razumljivom svakom Srbinu kao što razume govor naših pripadika iz okoline Vranja, Leskovca i sl..
Ozbiljna je greška što tadašnji vodeći srpski političari nisi proglasili ništavnim sve komunističke
odluke a koje su bile na jasnu srpsku štetu. Crtanje veštačkih granica republika i izmišljanje nacija je potpuno antisrpsko?
Preporuke:
24
4
17 subota, 25 jun 2022 00:28
Zrenjaninac
" dobro je primećeno da oni nisu imovina SPC već nasleđe celog naroda koji niko pa ni SPC nema pravo da otuđuje. "
Ovo kao da govori sam Milo Djukanovic. Samo izmniti ime naroda i moze da prodje. Naravno da je imovina samo SPC to jest pecke patrijarsije. Srpski narod sutra moze sav da predje u islam (kao sto je 1945 presao u komuniste, ili u 12 veku u bogumile) ali imovina ostaje SPC. Ko ne veruje nek pogleda u katastar. Ako digitalni katastar uopste radi, posto je srpski narod ocigledno nesposobban da odrzava jednu dugitalnu arhivu sa rezervnim nodom, ali zato njegovi glasnogovornoci palamude crkvi sta ce da radi sa svojom imovinom kojom uspesno gospodari 850 godina.
Preporuke:
3
7
18 nedelja, 26 jun 2022 03:01
Ah
@Zrenjaninac
Ajde i to si sam smislio i to na "crnogorskom"?
Nije čudo što nam par malijeh Šćepana podmeće kukavičja jaja počev od montenegrinskog pa do "makedonskog" kada ovakva "pamet" caruje kod dosta njih u zadnje vreme nažalost.
Manastire su gradili srpski vladari a ne SPC i davali
ih na upotrebu crkvi ali ne sa pravom poklanjanja.
PS
"Gospodin Vukosavljević je u ovim pisanim redovima izneo vapaj i jecaj većine sveštenstva SPC, koje se oseća poniženo, smrvljeno i prodato. Ovo je glas savesti većine u SPC!. Jasno je da je ovo Porfirijevo ”čudo” samo uvertira za još veća ”čuda” i izlive ”bratske hrišćanske ljubavi” kada zvanična Beogradska Patrijaršija (Crkva osakaćene, oslepele i ogluvele Srbije) bude ”prihvatila realnost” na Kosovu i Metohiji..,.
Prota Petrov(ić)ski"
Preporuke:
8
0
19 utorak, 28 jun 2022 11:47
Vladimir Vukosavljević
Poštovani,
U potpunosti se slažem sa odlukom Svetog Arhijerejskog Sinoda i njegove svetosti Patrijarha Srpskog Gospodina Porfirija.
Treba pročitati knjigu II balkanski rat od vojnog istoričara pukovnika dr Sava Skoka, Hercegovca.
Mi moramo da rešimo svoja pitanja sa Makedoncima i Bugarima, pre svega radi nas samih.
Makedonci postoje, to su nama veoma bliski ljudi, i u Makedoniji žive i Srbi i Bugari, i ostali, isto tako u Srbiji i Bugarskoj.
Mi treba jedni druge da podržavamo i branimo koliko možemo.
Preporuke:
1
3

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner